CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, April 24, 2011

Oh! Kenali sikap diet ikut Bintang Kelahiran

source from myoliza.blogspot.com.. juz visit my motivation blog n i found somthing that drag me to post it..
lets check dis out..jaemi ko..

Oh! Kenali sikap diet ikut Bintang Kelahiran

setiap kita ade bintang kelahiran,..jom kita tengok apa kata bintang..

Aquarius ~ mereka yg berbintang ini cenderung tidak konsisten utk berdiet.
so, kena cari cara diet yg tidak membuatkan anda berasa susah.pilih diet yg mudah utk anda ikuti agar anda konsisten sehingga mencapai sasaran berat badan yg diingini.

Pisces ~ mereka yg berbintang pisces pula sering berasa tidak yakin dgn keupayaan diet yg sdg dilakukan.
so,...pilihlah diet yg menawarkan sistem sokongan dr org sekeliling anda atau luahkan saja hasrat anda dan minta bantuan rakan terdekat berikan sokongan padu kpd anda.

Aries ~ konsentrasi mudah terganggu apabila masih tidak mendapat atau melihat hasil setelah menjalani program diet. ini disebabkan oleh peribadi nereka yg terkenal dgn sikap impulsif atau cepat bertindak terburu-buru.

Taurus ~ bukanlah seorang yg sukakan aktiviti berolahraga. kebanyakkan memiliki tahap metabolisma yg rendah, tetapi mempunai kesabaran yg kuat sehingga menjalani program diet sehingga mendapat hasil yg diingini.

Gemini ~ mempunyai sikap yg kurang sabar. memerlukan sokongan dr seseorang yg mungkin dr bintang taurus, teman yg mampu menenangkan mereka kala gundah. secara keseluruhan, individu berbintang ini memerlukan perubahan dan motivasi yg diperoleh,pasti akan membantu mereka mencapai hasil yg baik dlm proses penurunan berat badan.

Cancer ~ gemar makanan yg berat sehingga terdorong menjadi seorang pemakan yg emosional. untuk mencegah kegagalan diet, so perlu mengikuti program diet dgn makanan yg lebih bervariasi.

Leo ~ lebih cenderung dalam makanan segera. walaupun begitu, mereka sentiasa bersemangat dan semangat itulah yg mendorong mereka berusaha lebih gigih sehingga mencapai kejayaan dlm program diet mereka.

Virgo ~ mempunyai peribadi yg realistik sehingga sanggup mencari cara yg praktikal yg boleh diterapkan dlm dunia realiti. namun sering berharap sehingga mudah putus asa apabila terdapat halangan dalam usaha mereka.

Libra ~ memiliki metabolisma tubuh yg lambat, tetapi apabila mereka bersemangat kental, mereka terdorong utk kuat berusaha dan berjaya. oleh itu, mereka perlu menghindari kata-kata yg mudah dan cepat agar boleh terus berjaya dalam program diet mereka.

Scorpio ~ mempunyai disiplin yg kuat dlm menjalani program diet. tapi mereka mudah berasa tidak puas. jadi, mereka perlu mengelakkan diri drpd berolahraga keterlaluan dan mengurangi makanan yg tinggi kalori.

Sagittarius ~ kelemahan bintang ini adalah terlalu bersemangat dan terlalu yakin. mereka sgt bercita-cita tinggi tp amat kurang sabar. so, mereka haruslah yakin bahawa kejayaan akan datang setelah berusaha walaupun usaha itu sedikit.cuba cari program diet yg mempunyai cara sederhana dan praktikal, diiringi dgn olahraga.

Capricorn ~ merupakan bintang yg baik dalam program diet, tetapi satu-satunya kelemahan mereka adalah sukar untuk menerima teguran, cadangan atau saranan daripada orang lain.

and for my zodiac is LEO..when i flash back my old style lov to eat instant food, act its true..and the part where my determination is strong when come to diet, make me more strong than ever..i hope its going to be truth..insyaAllah...

Tuesday, April 12, 2011

Tagged from lolitamissayien

Buka blog ain, ternampax la post ni psl 4 tag something..kind nk wat plak..hehe. smbil tgu time nk study cisco on9 nye ni..so hope u guys like it!


FOUR NAMES THAT FRIENDS CALL YOU :

-Ashmidah (sgt like sb mengingtkn cter Asmida dlm cter *ali Setan*)
-Ashee
-mida(family only)
-Ash Pikachu

FOUR MOST IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE :
- 19/3/1952 (mak's bday)
- 02/06/1951(ayah's bday)
- 23/07/1990(mak lahirkn aq)
- 1/1( every year..coz sllu akn kumpul ngan sume family)

FOUR THINGS YOU’VE DONE IN THE LAST 30 MINUTES:
- mukabuku n twiit2
- dgr lgu ost Secret Garden
- cr answer scheme for cisco on9 exam
- dpn lappy ku godek2

FOUR WAYS TO BE HAPPY :
-spend time ngan family
-layan cter korea(the most fav part)
- joging(nk kuyusnye psl)
- malalak mcm org prasan suara sedap..ngee

FOUR PEOPLE YOU MISS FROM YOUR PAST :
-HIM (probably)
-my 1st hp pink motorola..(hilang kne curik)

-shin chan
-Piqa (my dear bff) rndu dye yg dlu

FOUR GIFTS YOU WOULD LIKE TO RECEIVE:
-  Hp style like korean
-  Ipad
- swift
- teddy bear yg sgt bsr

FOUR OF YOUR FAVORITE HOBBIES :
-  layan drama Korea
-  Baca novel
-  joging ats katil(hehehe)
-  Menyanyi

FOUR PLACES OR COUNTRY YOU WANT TO GO FOR VACATION :
- Mekah
- Korea
- Paris
- Malaysia(heheh)

FOUR FAVORITE DRINKS :
-Air mineral
-horlicks
-Skyjuice(air mineral la tu)
-Carrot Susu

FOUR THINGS ALWAYS FOUND IN YOUR BAG/HANDBAG :
- Handphone
- wallet
- keys
- Bedak compact

FOUR FAVOURITE COLORS :
- pink
- purple
- green
- black

TOP FOUR HANGOUTS :
- bilik
- JJ Bukit Raja
- My room
- Depan laptopku

TOP FOUR U LOVE SO MUCH :
- Diriku
- Mak dan Ayah
- Adik-beradikku
- girlz2 gedix

TOP FOUR “THINGS” SPECIAL TO YOU :
- lappy ku der
- collection of korea drama
- my blog
- bangle(tol x my spell ni)hehe


TOP FOUR WHO YOU WILL TAG:
anyone yg bce ni ..ok? no forcement but it is compulsary! hahah

AYAH..

Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita? Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw seba...ik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ? Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga. Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya".. Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita.. (sebarkan jika kita sayang kepada ayah kita)

*teringat last week ble ayh n mak sggup antakn bubur durian kt ak sb ak teringin sgt..n ingt pesanan yg ayah lafazkn kt ak..sumpah touching time tu..l love my parent..btol la..dlm dunia ni, Ibu Bapa kita adlh sbnr2nye harge yg paling tidak ternilai...* lov ur parents till forevr n ever.giv them ur successness for them so that they can smile proudly bcoz of u..*

Thursday, April 7, 2011

thankful for u olz..

200th day challenge still in progress. i need to push myself a little more..
even kind of like forcing myself..there is nothin i can do other than this..
friends..please endure with me ya..
o ya..gumawoo to sume yg take care sgt ngan kte..touching sgt..he3
i'm going to prove what i can do..
so..wait ok..


saranghe..